ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
Αποκτήσαμε αφεντικό και για τις Κυριακές!
Ο Παναγιώτης Αλιατάς παρουσιάζει ένα παράδειγμα που καταμαρτυρεί ότι οι μεγάλοι επενδυτές του ποδοσφαίρου δεν έχουν την παραμικρή επενδυτική λογική!
Ο Παναγιώτης Αλιατάς παρουσιάζει ένα παράδειγμα που καταμαρτυρεί ότι οι μεγάλοι επενδυτές του ποδοσφαίρου δεν έχουν την παραμικρή επενδυτική λογική!
Σήμερα σας έχω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τις λογικές κάτω από τις οποίες αντιμετωπίζεται το ποδόσφαιρο από τους επιχειρηματίες του χώρου. Αυτό το παράδειγμα δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από τα όσα καταμαρτυρούν τα στοιχεία που αφορούν τη διαχείριση των εσόδων των ΠΑΕ.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει, το 93% των εσόδων των ΠΑΕ κατευθύνεται στις λεγόμενες αμοιβές προσωπικού, με τη μερίδα του λέοντος σε αυτό να κατέχουν οι αμοιβές των παικτών. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως στη διάρθρωση των εξόδων των ελληνικών ΠΑΕ, για παράδειγμα, δεν υπάρχει η παραμικρή επενδυτική λογική, τόσο σε επίπεδο αγωνιστικό, όσο και σε επίπεδο υποδομών. Κάτι που δείχνει το τι πραγματικά είναι το κυρίαρχο για τους επιχειρηματίες. Αυτό έχει να κάνει με το κυνήγι της επιτυχίας, η οποία θα πρέπει να έρθει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αφού αυτή φέρνει και τα κέρδη. Έτσι το βάρος ρίχνεται στην αύξηση των προϋποθέσεων για να συμβεί αυτό.
Ένας επιχειρηματίας δεν θα κάτσει να ασχοληθεί με την οργάνωση της ακαδημίας, που θα του αποδώσει σε πέντε, έξι χρόνια, διάστημα που μπορεί να την «έχει κάνει» για άλλες επενδύσεις. Προτιμάει το ίδιο ποσό να το διαθέσει για την απόκτηση έτοιμων ποδοσφαιριστών. Την ίδια ώρα οι ακαδημίες απλά παίζουν το ρόλο του …προθάλαμου του μαγαζιού προκειμένου να υπάρξει μελλοντικά κερδοφόρα επένδυση σε ένα ταλέντο που τυχόν θα αναδειχθεί. Αν κάποιος επιχειρηματίας αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με τον «παράγοντα ακαδημίες» το κάνει κυρίως γιατί η φήμη της λειτουργίας μιας καλής ακαδημίας αναβαθμίζει την εικόνα της εταιρείας στην αγορά.
Με αυτά και μ’ αυτά έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια μια νέα τάξη στη ζωή των οπαδών, αυτή των αφεντικών. Εκτός από τη ζωή μας. Εκτός από τη δουλειά μας, έχουμε αφεντικό και στην αγαπημένη μας ομάδα. Αποκτήσαμε αφεντικό και για τις Κυριακές! Ξέρεις τι είναι να είσαι πελάτης του αφεντικού; Ξέρεις τι είναι να είσαι πελάτης και να έχει πάντα δίκιο το αφεντικό; Ο οπαδός – πελάτης δε μπορεί να διαλέξει το αφεντικό της Κυριακής του. Όπως δεν έχει κανένα δικαίωμα να διαλέξει την «διαδρομή» της αρεσκείας του!
Παναγιώτης Αλιατάς