ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ
Για σας είναι μόνο μάρκετινγκ, για μας τρόπος ζωής
Πρώτοι μάγκες είναι για μένα και οι οπαδοί της Άντερλεχτ που αντιδρούν οργανωμένα στην μεταγραφή του Στίβεν Νταφούρ από την Πόρτο. Μια μεταγραφή που για όποιον δεν γνωρίζει την ιστορία που έχει ο συγκεκριμένος ποδοσφαιριστής με τους οπαδούς της Άντερλεχτ θα τη θεωρούσε μεταγραφή βόμβα. Ο Νταφούρ λοιπόν όταν αγωνιζόταν στην Γκενκ και στη Σταντάρ προκαλούσε με τη συμπεριφορά του στα ντέρμπυ τους οπαδούς της Άντερλεχτ. Βλέπουμε λοιπόν ότι καμία διοίκηση ποδοσφαιρικής εταιρείας παγκοσμίως δεν υπολογίζει τις ευαισθησίες των οπαδών.
Επόμενος σταθμός η Ολλανδία: Οι οπαδοί της Αϊντχόβεν, στον εντός έδρας αγώνα απέναντι στη Μπρέντα, διαμαρτυρήθηκαν στην απόφαση να εγκατασταθεί WiFi στο γήπεδο Philips Stadion. Έτσι, σήκωσαν πλακάτ με το χαρακτηριστικό σήμα για το WiFi και πανό που έγραφε: «Γαμώ το WiFi – Υποστηρίξτε την Ομάδα». Τους βγάζω το καπέλο, αν κι εγώ ορισμένες φορές έχω παρασυρθεί από τις επιλογές που σου δίνει η τεχνολογία για να τραβήξω μια φωτογραφία από το φλεγόμενο πέταλο και να την στείλω σε ένα φίλο από το κινητό μου. Τέτοιες αποφάσεις όμως από διοικήσεις ποδοσφαιρικών εταιρειών δεν έχουν αγαθά κίνητρα. Έχουν στόχο να προσαρμόσουν ακόμη περισσότερο το κοινό που επισκέπτεται τα γήπεδα στα όρια του πελάτη ενός θεάτρου, αφού η ενεργή υποστήριξη θα μειωθεί ακόμη πιο πολύ, όταν θα έχουν να ασχοληθούν με τα του διαδικτύου. Είναι ένα ακόμη βήμα να ενεργούν εναντίον όσων δε κάθονται στη θέση τους. Μας θέλουν καταναλωτές, μας θέλουν παλαμάκιδες , μας θέλουν πελάτες των 90 λεπτών ποδοσφαιρικής επηρείας με όλα τα κομφόρ.
Διαβάστε περισσότερα στην ιστοσελίδα του Guardian, ΕΔΩ: http://www.theguardian.com/football/2014/aug/18/psv-fans-protest-against-wifi-access?CMP=EMCFTBEML853
Για πάμε μια βόλτα τώρα στην ποδοσφαιρικά αναπτυγμένη και υγιή όπως νομίζουν οι περισσότεροι, Γερμανία. Εκεί λοιπόν υπάρχει μια ομάδα που λέγετε Red Bull Leipzig και ανέβηκε φέτος στην Bundesliga 2. Το συγκεκριμένο μόρφωμα μέσα σε πέντε χρόνια από την ίδρυση του κατάφερε, με τη βοήθεια εκατομμυρίων ευρώ που δαπανήθηκαν από τη διεύθυνση της εταιρείας Red Bull, να φτάσει στην δεύτερη κατηγορία του γερμανικού ποδοσφαίρου. Πρόκειται για ένα κανονικότατο «κατασκεύασμα» προϊόν της οικονομικής χούντας μιας πολυεθνικής που διεισδύει στο πρόσφορο σε τέτοιες διαδικασίες χώρο του κερδοσκοπικού ποδοσφαίρου και επιβάλει με τα κεφάλαια που διαθέτει ένα ποδοσφαιρικό τερατούργημα.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της εταιρείας της Red Bull, στόχος της ομάδας είναι να φτάσει του χρόνου στη Bundesliga και όχι μόνο να πρωταγωνιστήσει εκεί αλλά να γίνει η νέα γερμανική δύναμη που θα εμφανιστεί στο Τσάμπιονς Λινγκ. Αν γίνει κάτι τέτοιο θα είναι η πρώτη φορά από τότε που το ποδόσφαιρο παραδόθηκε στα νύχια των κερδοσκόπων που μια ομάδα με μηδέν ιστορία θα έχει επιβληθεί καθαρά και μόνο από την βία του χρήματος, στον παγκόσμιο ποδοσφαιρικό χάρτη. Προσέξτε κάτι σημαντικό: στη Λειψία που εδρεύει αυτό το τερατούργημα της Red Bull, υπάρχουν ακόμη δύο ομάδες, η Λοκομοτίβ που ιδρύθηκε το 1896 και είναι η πρώτη ομάδα που κατέκτησε το πρωτάθλημα στη Γερμανία το 1903, και η BSG Chemie Leipzig, της οποίας η ιστορία ξεκινάει το 1899.
Ευτυχώς οι οπαδοί της Γερμανίας δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια, με την έναρξη της σεζόν 2014-15 υπήρξαν οι πρώτες οργανωμένες αντιδράσεις σε πρώτη φάση από οπαδούς γερμανικών ομάδων της δεύτερης κατηγορίας. Πριν την έναρξη του πρωταθλήματος συναντήθηκαν αντιπροσωπείες διάφορων ομάδων και αποφάσισαν να ξεκινήσουν μια δυναμική καμπάνια εναντίον της ομάδας της Red Bull. Οι οπαδοί αποφάσισαν να σε πρώτη φάση δύο πράγματα: Πρώτον, να εκδηλώσουν την αντίθεση τους στο της Red Bull Leipzig με πανό και πλακάτ στα γήπεδα τους και δεύτερον, να μποϋκοτάρουν τους αγώνες με την ομάδα της πολυεθνικής αναψυκτικών, εντός και εκτός έδρας. Επίσης καλούν σε αλληλεγγύη και συμπαράσταση και τους οπαδούς των ομάδων της Bundesliga. Σύνθημά τους είναι το «Όχι στην Red Bull – Για σας είναι μόνο μάρκετινγκ, για μας τρόπος ζωής», αναφερόμενοι φυσικά στην αντίληψή τους για το ποδόσφαιρο.
Περισσότερες πληροφορίες για την καμπάνια δείτε εδώ: www.nein-zu-rb.de
Και κάτι ακόμα, οι οπαδοί σε όλο τον κόσμο έχουν «γραμμένη» την λογική της εταιρικής διακυβέρνησης που οι τεχνοκράτες του κερδοσκοπικού ποδοσφαίρου θέλουν να επιβάλουν. Μακάρι κάποια στιγμή να ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις για την απεμπλοκή των ομάδων και της ιστορίας τους από την καπιταλιστική οικονομία. Θα είναι ένα δυνατό χτύπημα στους βιαστές του ποδοσφαίρου που προσπαθούν να επιβάλουν, μέσα από τα ΜΜΕ που ελέγχουν, την οπαδική ευφορία ύστερα από χορηγικές συμφωνίες με αυτοκινητοβιομηχανίες, τράπεζες, και λοιπές πολυεθνικές της παγκόσμιας οικονομικής χούντας.
ΥΓ. Είναι ευκολότερο να πεθάνω για την ΑΕΚ, παρά να ζήσω ενωμένος και αγαπημένος με αυτούς που την εκμεταλλεύονται.
Παναγιώτης Αλιατάς
aliatas74@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007008786566
https://twitter.com/aliatas74
http://aekblog-aliatas.blogspot.gr/