Η πηγή, που στέρεψε πριν τρέξει

0

ΘΑΡΣΗς Ο ΛΟΓΟς ΚΑΙ ΘΡΑΣΥς

“Ο κάθε δημιουργικός θεσμός έχει ασφαλώς ατέλειες και αδυναμίες. Το φάρμακο όμως που ανακάλυψαν ο Λένιν και ο Τρότσκι, τη γενική δηλαδή κατάργηση της Δημοκρατίας,είναι πολύ χειρότερο ακόμη και από την αρρώστια που επιδίωξαν θεραπεύσουν. Καταστρέφει αυτή την ίδια τη ζωντανή πηγή,από όπου μπορεί να εκπηγάσει η σωστή θεραπεία,που διορθώνει κάθε φυσική ατέλεια των κοινωνικών θεσμών. Και αυτή η πηγή δεν είναι άλλη από την ενεργή, ανε- μπόδιστη, δραστήρια πολιτική ζωή όσο το δυνατόν πιο πλατιών λαϊκών μαζών του έθνους” (Ρόζα Λούξεμπουργκ,”η Ρώσικη Επανάσταση”, 1918). Στα εκατό χρόνια που ακολούθησαν, η πηγή ουδέποτε ζωντάνεψε και πουθενά βέβαια νερό δεν ανάβλυσε.

Γράφει ο Ίων Θάρσυνος

Επόμενο λοιπόν ήταν, οι κοινωνικοί θεσμοί, χωρίς τον διορθωτή τους, αναχρονιστικοί και ατελείς να παραμείνουν και η Δημοκρατία, χωρίς διορθωμένους και ισχυρούς κοινωνικούς θεσμούς, στρεβλά ακόμη να λειτουργεί. Με τις πλατιές λαϊκές μάζες, οπουδήποτε στον κόσμο,να εμποδίζονται μια ενεργή και δραστήρια πολιτική ζωή να έχουν. Στο περιθώριο πάντα στριμωγ-μένες, όπου ως ψηφοαποθήκες μόνο χρησιμεύουν. Το Κεφάλαιο παλαιότερα, η Αγορά σήμερα τον κενό από πολίτες πολιτικό χώρο για να καλύψει και τελικά να καταλάβει,ώστε οι “αντι-πρόσωποι του λαού” τα συμφέροντα των λίγων ανεμπόδιστοι να προωθούν. Ακόμη και αυτοί, που την Αγορά αντιμάχονται,την κομματική αλήθεια τους υπηρετούν και πανάκεια το φάρμα-κο του Λένιν και του Τρότσκι θεωρούν. Από πουθενά λοιπόν το φως…

Αυτή η πραγματικότητα έχει δυστυχώς διαχρονικά διαμορφωθεί και για να αλλάξει δύσκολο δείχνει,αφού γερά θεμελιωμένη σήμερα πλέον είναι. Στον λογισμό,όχι μόνον αυτών που πρέπει,ως εκλεγμένοι,να αποφασίσουν και να πράξουν αλλά κι εκείνων που καλούνται,ως εκλογείς,να κρίνουν και να επιλέξουν. Πηγαίνοντας,ούρια στη βόλεψή τους οι πρώτοι και κόντρα στα συμφέρα τους οι δεύτεροι. Με κάποιους να εθνικοσοσιαλίζονται,άλλους να εθνομη-δενίζονται,όλους όμως αυτούς ,μαζί με τους πολλούς άχρωμους και άγευστους υπόλοιπους, να εθνοεμποδίζονται. Από ένα,μεταξύ κατεργαρέων, συμφωνημένο σύστημα, που τις πλατιές λαϊ-κές μάζες πολιτικά αφοπλισμένες θέλει να κρατάει. Για να το ψάξουμε…

Θέλει άραγε το ΚΚΕ τις πλατιές λαϊκές μάζες ενεργές και δραστήριες; Και βέβαια τις θέλει! Για την σύγκρουση και μέχρι την κατάληψη της εξουσίας όμως. Μετά,την δικτατορία της μιας τάξης πάνω στις άλλες θεωρητικά θα εφαρμόσει και την αυστηρή καθοδήγηση του Κόμματος πάνω στο απρόσωπο και αμέτοχο προλεταριάτο θα επιβάλει. Την ίδια την πάλη των τάξεων ουσιαστικά καταργώντας και τον κρατικό αυταρχισμό σε όλες τις τάξεις επιβάλοντας. Όχι; Μα “σύντροφοι”,ο ανιστόρητος λόγος σας, που με ξύλινα λόγια εκφράζεται, αυτό ακριβώς ισχυρί-ζεται και η ιστορική αλήθεια αυτό το ίδιο έχει καταγράψει.

Το θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ μήπως; Έτσι λέει και καταστατικά μάλιστα το προβλέπει! Κάτι όμως,που ούτε ενδοκομματικά ακόμη δεν έχει καταφέρει να κάνει. Για το σύνολο των μαζών θα το κάνει; Πώς;Με κούφια λόγια και μεγαλοστομίες του τύπου “μαζί με τον λαό,για τον λαό”και άλλα τέτοια τάχα μου ελευθεριακά και δήθεν αμεσοδημοκρατικά; Ή με διαλέξεις,ημερίδες και συ-ζητήσεις,που στο Ίδρυμα“Νίκος Πουλαντζάς”συχνά-πυκνά και μεταξύ φωτισμένων γίνονται; Μονάχος του ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχώς διαλέγεται και τον διάλογο με την κοινωνία μέχρι την από-φαση της επόμενης ΚΕ του αναβάλει. Γιατί ναι, σε κάθε ΚΕ αυτό αποφασίζεται, άλλες όμως οι βουλές των δύο-τριών,στην κάθε γωνιά της χώρας,  ορίτζιναλ συνασπισμαίων. Έτσι δεν είναι “σύντροφοι”;

Μήγαρις τα αστικά κόμματα και τα αποκόμματά τους το θέλουν; Όχι δα! Από τον νεοφιλελευ-θερισμό μέχρι τη σοσιαλδημοκρατία, μαζί με ό,τι μεταξύ τους ή στα άκρα τους βρίσκεται, δε-κάρα για την πλέμπα δεν δίνουν. Οι μαζώξεις της για “μακεδονομαχίες”και “μεταναστευτικο-φοβίες”μόνο τα ενδιαφέρουν κι ευκαιρία τότε βρίσκουν μαζί της να ταυτιστούν, μπας και κα-μιά επιπλέον ψήφο τσιμπήσουν. Όταν βέβαια οι περικεφαλαίες βγαίνουν, τότε και οι μάσκες πέφτουν και ο κάθε κατεργάρης στη θέση του αποτραβιέται. Η πλέμπα σύσσωμη στο περιθώριο και οι εθνοπατέρες στην ενεργή και δραστήρια πολιτική τους ζωή. Που με τον λαό,όπως οι ίδιοι λένε,έχει να κάνει!Πού το παράξενο,από τη στιγμή που η πλέμπα το πιστεύει;
Α, ρε Ρόζα πού είσαι, το χάλι μας εκατό χρόνια μετά να δεις και όλους τους σημερινούς Λένιν και Τρότσκι καθώς και όλους τους όμοιους αλλά και τους διαφορετικούς από εκεινούς, με τον ελευθεριακό σου λόγο να κράξεις;


Comments are closed.