Υπάρχει οίκος ανοχής χωρίς τσατσά;

0

tsatsa1389722921

Λοιπόν πάμε άλλη μια: τα θέματα οικολογικής – περιβαλλοντολογικής ευαισθησίας. Τα κολλήματα που αφορούν θέματα νομιμότητας όσων αφορά σχέδια μεγάλων οικονομικών παραγόντων του τόπου, είναι απλώς προσχήματα.

Έχουμε πει άπειρες φορές για την περίπτωση του αυθαίρετου Mall. Έχουμε πει για την Ελλάδα, μια χώρα που μπορεί μια εταιρεία εξόρυξης χρυσού να κατασκευάσει στην καρδιά ενός σπανίου δάσους, που δεν βρίσκεις όμοιο του στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, ένα ανοιχτό και ένα υπόγειο ορυχείο, προκειμένου να εξορύξει το κοίτασμα χρυσού. Είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες η οικοδομική δραστηριότητα εντός καμένων δασικών εκτάσεων. κτλ.

Να σας πω και κάτι καινούριο; Στην Ελευσίνα υπάρχει ένα Στάδιο που για να μπορέσει να γίνει μπαζώθηκε ολόκληρη παραλία. Εννοείτε ότι στο ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής δεν φαίνεται κανένα γήπεδο, αλλά υπάρχει κανονικά η θάλασσα που μπαζώθηκε.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον λοιπόν ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορεί να εμποδίσει έναν ισχυρό επιχειρηματία να προχωρήσει στην υλοποίηση των σχεδίων του. Όταν λοιπόν ακούμε για εμπόδια, προβλήματα, δυσκολίες κτλ αρχίζει η δύσκολη αυτή διαδικασία που καλούνται οι όποιοι ενδιαφερόμενοι να ανακαλύψουν τους λόγους που τα προσχήματα γίνονται πρωταγωνιστές.

Επειδή η ομάδα μας είτε μας αρέσει είτε όχι έχει ιδιαίτερους δεσμούς με την χριστιανορθόδοξη Εκκλησία θα ήθελα να πω σε όσους κρατάνε αποστάσεις από αυτή τη σχέση ότι η θρησκεία δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Ήταν, είναι και θα είναι ο διαρκής κίνδυνος που διατρέχει κάθε αποχαλινωμένος εγκληματίας και κακοποιός να αποκτήσει συνείδηση. Από την άλλη, η αστική πολιτική οικονομία είναι η επιστήμη που εξασφαλίζει ότι κανένας μεγαλοκαρχαρίας δεν κινδυνεύει από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Θέλετε να σας πω και κάτι άλλο για τους λεγόμενους μεγαλοκαρχαρίες; Δεν είναι κακοί, αυτός είναι ο ρόλος τους στην κοινωνία. Ο μεγαλοκαρχαρίας είναι αναγκασμένος να κινηθεί με βάση τους «νόμους» της αγοράς, πραγματοποιώντας κάθε φορά τη μέγιστη εκμετάλλευση παραγωγικών δυνάμεων, άρα όσοι ασχολούνται με τον επαγγελματικό αθλητισμό νομοτελειακά θα κινηθούν ανάλογα, διαφορετικά το πακέτο χρημάτων που επένδυσαν, θα αποδώσει λιγότερο από αντίστοιχο κεφάλαιο άλλου καρχαρία, ο οποίος δεύτερος καρχαρίας επενδύει στον επαγγελματικό αθλητισμό και εκμεταλλεύεται κατά το μέγιστο δυνατό την δική του αθλητική εταιρεία.

Όλοι μαζί, κινούνται προς το μονοπώλιο το οποίο είναι μια κατάσταση αναπόφευκτη. Κάποιος θα φτάσει σε μονοπωλιακή κατάσταση. Όλα αυτά που ακούτε για ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, για δυνατές ομάδες που θα κοντράρουν τους μεγάλους είναι σαχλαμάρες για το καφενείο. Αν δε γίνεις εσύ μονοπώλιο θα γίνει ο άλλος. Να μην υπάρχει μονοπώλιο σε μια καπιταλιστική βιομηχανία όπως είναι αυτή του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, είναι σαν να ζητάς να υπάρχει μπουρδέλο χωρίς τσατσά. Ο σκοπός τους λοιπόν είναι το μονοπώλιο και προς τα εκεί κινούνται εκμεταλλευόμενοι αθλητές και οπαδούς – πελάτες όλο και πιο πολύ, αδιαφορώντας για την αποκρουστική μορφή που δίνουν σε ένα παιχνίδι όπως είναι το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ. Εξάλλου κανείς καρχαρίας του επαγγελματικού αθλητισμού δεν επιστρέφει στους συλλόγους τα πολλαπλά ωφέλει που κέρδισε όταν και αν κάποια στιγμή σταματήσει ο ρυθμός αύξησης του κέρδους που υπολόγιζε. Αντίθετα η σύγχρονη μόδα επιστρατεύει κυριλέ νόμους που «πτωχεύουν» τους συλλόγους με κυριλέ τρόπους για να ξεκινήσει το φαγοπότι από την αρχή.

Αυτός είναι ο κόσμος τους. Τι λέτε, έχει καμιά σχέση με τον δικό μας; Η ΑΕΚ που έχετε στην καρδιά και στο μυαλό σας… όπως την γνωρίσατε μικροί και όπως την ζήσατε μεγαλώνοντας έχει καμία σχέση με τα εκάστοτε αφεντικά της εταιρείας; Ζητείται λαός λοιπόν που θα πάει την ιστορία μπροστά. Ζητείται λαός με χαρακτήρα, ηθική, έμπνευση, ικανότητα, αφοσίωση, ομαδικό πνεύμα, πειθαρχία, αλλά και τρόπο με τον οποίο όλα τα παραπάνω που πιο εύκολα κατονομάζονται παρά αποκτώνται, να συνδυάζονται μεταξύ τους ώστε να καταφέρουμε να διοχετεύσουμε την αστέρευτη οπαδική ενέργεια, απέναντι τους και όχι πλάι τους.

ΥΓ. Η ΑΕΚ δεν είναι μια πραγματικότητα φυσική ή υπερφυσική. Είναι μια κοινωνική αξία. Είναι δηλαδή το επιστέγασμα ορισμένων κοινωνικών φανερωμάτων. Κι αυτή η εκτίμηση δεν άγεται στην ατομική αίσθηση και κρίση ούτε σε καμία απόλυτη αρχή παρά σε έναν υπερατομικό κανόνα, που τον δημιουργεί, τον επιβάλλει και τον μεταβάλλει η ίδια η κοινωνική εξέλιξη.

Παναγιώτης Αλιατάς

[email protected]
twitter
facebook

Αν σας εκφράζει η διαφορετική οπτική στα θέματα του αθλητισμού. Αν αισθάνεσαι την ανάγκη να εκφράσετε την διαφωνία σας. Μπορείτε να μας βρείτε και στη σελίδα της στήλης στο Facebook

 


Comments are closed.