Με αφορμή την αντιπαλότητα που θέλει να στήσει ο ΠΑΟΚ

0

Κείμενο από την σελίδα ΑΕΚ Πέρα Ταταύλα Κωνσταντινούπολη στο Facebook

Τα τελευταία χρόνια, με αφορμή τον ευκαιριακό και αδιευκρίνιστης προέλευσης πλουτισμό της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, μέσω κυρίως ενός γνωστού πλέον αθλητικού site, και κάποιων Τρολ-λογαριασμών στα social media, το σωματείο της Τούμπας κάνει μια μεγάλη προσπάθεια να προβάλλει για τον εαυτό του ένα status που ούτε είχε ποτέ μέχρι σήμερα, ούτε πρόκειται ποτέ να να έχει στο μέλλον. Είτε αυτό αφορά σε αθλητικό μέγεθος, είτε -ακόμα περισσότερο- σε κοινωνική επιρροή.

Ο ΠΑΟΚ (με γνωστή την ιστορία της ίδρυσής του, την καθοριστική συγχώνευση με την ΑΕΚ Θεσσαλονίκης και την εκ των υστέρων υιοθέτηση του Δικέφαλου Αετού με τα κλειστά φτερά ως έμβλημα αντί του τετράφυλλου τριφυλλιού με το πέταλο) είναι αλήθεια ότι ιδρύθηκε ως προσφυγικό σωματείο. Στην έως σήμερα ιστορική διαδρομή του όμως, ουδέποτε συμπεριφέρθηκε ως τέτοιο. Η πανελλαδική -ήδη από τα πρώιμα χρόνια της ύπαρξής της- δημοφιλία της Α.Ε Κωνσταντινουπόλεως, δεν άφηνε πολλά περιθώρια κοινωνικής επιρροής σε άλλα προσφυγικά σωματεία.

Η Ένωση καθιερώνεται άμεσα ως μεγάλο αθλητικό μέγεθος στην Ελλάδα, διεκδικώντας και τελικά κερδίζοντας τίτλους, πολύ σύντομα μετά την ίδρυσή της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κερδίσει τις καρδιές της συντριπτικής πλειοψηφίας του προσφυγικού πληθυσμού της χώρας, από άκρη σ’ άκρη. Και ακόμα χιλιάδων άλλων που δεν ήταν πρόσφυγες.

Αποτέλεσμα των επιτυχιών της, λοιπόν, ήταν να έχει αυξημένη κοινωνική επιρροή από τον Βορρά ως τον Νότο και, από την Ανατολή ως την Δύση. Οργανωμένοι και μή οπαδοί της Α.Ε.Κ βρίσκονται παντού σε όλη την χώρα, και φυσικά στο εξωτερικό.

Στο σωματείο της Τούμπας, για να αποκτήσουν έρεισμα, έστω εντός των τειχών της Θεσσαλονίκης μια και οι τίτλοι αποτελούν φαντασίωση, έπρεπε να αλλάξουν ρότα: αποποιούνται άμεσα τον προσφυγικό τους χαρακτήρα (υποβαθμίζοντάς τον δραματικά) και δίνουν στον εαυτό τους – έως και σήμερα φυσικά- τον ρόλο των “μακεδονομάχων”. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της πόλης συσπειρώνεται γύρω από την νέα αυτή ταυτότητα και απέναντι στο αντίπαλο δέος, τον Άρη, που είχε ήδη δώσει πρωταθληματικούς τίτλους στο φίλαθλο κοινό της Θεσσαλονίκης.

Τα συνθήματα της κερκίδας της Τούμπας, η όποια συμμετοχή στα κοινά της πόλης από το σωματείο, τα παρατσούκλια που έδιναν σε παίκτες οπαδοί και τοπικός Τύπος, η όποια προσπάθεια επιρροής τους στην Θεσσαλονικιώτικη κοινωνία, είχε μια μόνο αναφορά: την μακεδονική ταυτότητα που υιοθέτησαν.

Δυστυχώς, ενώ ιδρύθηκε ως προσφυγικό σωματείο, ο ΠΑΟΚ πρόδωσε ολοκληρωτικά τον προσφυγικό του χαρακτήρα, τον οποίο θυμάται σπάνια και εντελώς ευκαιριακά σε διοικητικό επίπεδο, και πάντα για επικοινωνιακούς λόγους όταν κάποια συγκυρία θα είναι βολική. Στον κόσμο που ακολουθεί την ομάδα, η συνείδηση αυτή έχει σχεδόν εκμηδενιστεί, τόσο στους οργανωμένους οπαδούς του όσο και στους μη.

Όλα αυτά στο όνομα της κοινωνικής επιρροής, σε μια τοπική κοινωνία.

Αυτό, τελικά, είχε εν μέρει αποτέλεσμα, καθώς το σωματείο της Τούμπας, απαρνούμενο επί της ουσίας τις ρίζες του, και υιοθετώντας την Μακεδονική (στα όρια του εθνικισμού πολλές φορές) ταυτότητα, κατάφερε δια της τεθλασμένης και επενδύοντας σε ..άλλα ένστικτα, να αποσπάσει οπαδικά ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης, καθώς και μερικών μικρότερων πόλεων που βρίσκονται σε μικρή ακτίνα από την πρωτεύουσα της Μακεδονίας.

Ήταν ο μοναδικός τρόπος να αποκτήσει οπαδική βάση στην πόλη αφού, οι όποιοι τίτλοι έρχονταν στην συμπρωτεύουσα, στο ποδόσφαιρο αρχικά και στο μπάσκετ αργότερα, ήταν υπόθεση του μεγάλου αντιπάλου, του Άρη, με τους εξίσου πολυπληθείς στην Θεσσαλονίκη οπαδούς.

Τα τελευταία χρόνια, έχοντας στην ΠΑΕ τους, έναν ιδιοκτήτη(?) με πλούτο(?) άγνωστης προέλευσης, γίνεται προσπάθεια από μέσα που σχετίζονται μαζί του, καθώς και από τρολ λογαριασμούς των social media, να παρουσιαστεί ένα status για το σωματείο πολύ διαφορετικό από την πραγματικότητα. Μόνο που τα μεγέθη, τόσο σε αθλητικό επίπεδο, όσο και κοινωνικό, δεν αλλάζουν επειδή μια επικοινωνιακή καταιγίδα το επιθυμεί. Ο ΠΑΟΚ ήταν και παραμένει ένα σωματείο περιορισμένης εμβέλειας, που βρίσκει απήχηση στην Θεσσαλονίκη και σε μικρή απόσταση από αυτή.

Το ότι στήνει “καυγάδες” με τους μεγάλους συλλόγους, δημιουργώντας ένα κλίμα αντιπαλότητας, είναι στα πλαίσια της προσπάθειας να αισθανθεί “ψηλότερος”. Αυτό επιχειρεί να κάνει στήνοντας “αντιπαλότητα” και με την Α.Ε.Κωνσταντινουπόλως. Μια αντιπαλότητα, που δεν στέκει ούτε αθλητικά, ούτε κοινωνικά. Η Ένωση ειναι σε όλα τα επίπεδα πολύ μεγαλύτερο μέγεθος, για να δίνει αξία σε αντιπάλους χωρίς το ανάλογο ειδικό βάρος, που την προκαλούν για να κερδίσουν από την λάμψη της όσο ασχολείται μαζί τους. Το ίδιο επιχειρεί εδώ και δεκαετίες ο Πανιώνιος, άλλο ένα σωματείο με προσφυγικό χαρακτήρα (που πάντως τον διατηρεί, σε αντίθεση με το σωματείο της Τούμπας), που είδε την επιρροή του να ασθμαίνει ακόμα και στον δήμο Νέας Σμύρνης.

Η επίσημη Α.Ε.Κ (ερασιτεχνική, ΠΑΕ, ΚΑΕ) κρατάει την αρμόζουσα στο μεγεθός της θέση, και δεν κατεβαίνει στο ύψος εκείνων που προκαλούν. Το ίδιο προτείνεται και για μερίδα οπαδών της ομάδας μας, που επιμένουν να τους δίνουν την χαρά να ασχολούνται μαζί τους. Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει κακή πρόθεση, το αντίθετο. Τελικά όμως, όταν απαντάται κάθε σχόλιο, κάθε δημοσίευμα, κάθε τρολ, κάθε φωτογραφία, τότε απλώς τους δίνεται η χαρά που προαναφέραμε: να ασχολείται μαζί τους κόσμος, που υποστηρίζει το τεράστιο για εκείνους μέγεθος της Α.Ε.Κ. Μιας Α.Ε.Κ που δεν αγγίζεται από κανέναν, ούτε ιστορικά, ούτε ηθικά, ούτε ως μέγεθος. Πολύ περισσότερο, δεν αγγίζεται από αθλητικούς και κοινωνικούς νάνους, που ελέγχονται επιπλέον ηθικά για πολλούς λόγους στην διαδρομή τους.

Από την σελίδα αυτή, δεν θα δείτε άλλη ανάρτηση που να αφορά στο θέμα, για όλους τους παραπάνω λόγους. Με το σωματείο της Τούμπας, θα ασχοληθούμε ξανά αποκλειστικά και μόνο όταν έρθει στην ΑΘΛΗΤΙΚΗ επικαιρότητα της ΑΕΚ, όσο θα ασχοληθούμε με τον ΠΑΣ Γιάννινα, την ΑΕΛ, τον Πανιώνιο κ.ο.κ.
Ή, αν και εφόσον, απασχολήσουν σοβαρά την επικαιρότητα με άλλους τρόπους, από εκείνους που προκαλούν εώς σήμερα, μόνο χαμόγελο.

Η συγκυρία, δεν ακουμπά την Ιστορία. Η Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως, σε αντίθεση με τους άλλους δύο μεγάλους συλλόγους της χώρας, δεν “εξαγόρασε” το μέγεθος και την πανελλήνια απήχησή της, δεν έκλεψε ούτε “αγόρασε” τίτλους, δεν εκβίασε την αγάπη του κόσμου της. Κέρδισε την αθλητική δόξα μέσα στους αγωνιστικούς χώρους, φωτίζοντας από την αρχή της ίδρυσής της, τον Ιστορικό της ρόλο και τις καταστατικές Αρχές της, και αυτό συνεχίζει να κάνει με συνέπεια έως και σήμερα.

Είναι πολύ μεγάλο μέγεθος η Α.Ε.Κ, για να ασχολείται με πιθηκισμούς.


Comments are closed.