Πόσοι είμαστε οι Ενωσίτες; Όλες οι δημοσκοπήσεις!

0

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε 26 δημοσκοπήσεις σχετικές με τη δημοφιλία των ομάδων, που δημοσιεύτηκαν από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα!

dimoskopisis

Έρευνα: Χάρης Αναστασιάδης

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μερικές δημοσκοπήσεις τα ποσοστά των ομάδων αναφέρονται στο γενικό πληθυσμό και σε άλλες μεταξύ όσων δηλώνουν φίλαθλοι. Επίσης κάποιες έρευνες είναι Πανελλαδικές και άλλες έλαβαν χώρα σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Δεν γίνεται καμία αναφορά σε ιντερνετικά γκάλοπ, αλλά μόνο σε έρευνες εταιρειών δημοσκοπήσεων ή εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Ας δούμε αναλυτικά τα ευρήματα όλων των δημοσκοπήσεων:

1) 1993, ICAP, ΤΑ ΝΕΑ

H έρευνα της ICAP δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ στις 17/5/1993. Δυστυχώς δεν είναι γνωστές περαιτέρω λεπτομέρειες της “ταυτότητας” της δημοσκόπησης (όπως αν ήταν πανελλαδική ή διεξήχθη μόνο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη).


2) 1997, VPRC, ΤΑ ΝΕΑ

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε Αθήνα-Πειραιά με δείγμα 812 άνδρες & γυναίκες άνω των 18 ετών, από τη VPRC την περίοδο 14-18/2/1997 με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ.


3) 1997, ΚΑΠΑ-RESEARCH, ΕΘΝΟΣΠΟΡ

Το γκάλοπ δημοσιεύτηκε στο “Εθνοσπόρ” το 1997 και έλαβε χώρα στο Λεκανοπέδιο Αττικής και τη Θεσσαλονίκη από την ΚΑΠΑ RESEARCH σε δείγμα 843 ανδρών και γυναικών ηλικίας 15 ετών και άνω.


4) 1998, VPRC, ΤΑ ΝΕΑ

Η έρευνα έγινε από τη VPRC το χρονικό διάστημα από 9/12/1997 έως 8/1/1998 και δημοσιεύτηκε στις 3/2/1998 στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ. Το πραγματοποιηθέν μέγεθος του δείγματος ανήλθε σε 1,113 άτομα 18 ετών και άνω στο σύνολο της χώρας χωρίς τις νήσους Αιγαίου και Ιονίου. Η συλλογή των στοιχείων έγινε με ατομικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά των ερωτώμενων.


5) 2000, VPRC

Η δημοσκόπηση είχε πανελλαδικό χαρακτήρα και έγινε από τη VPRC το Σεπτέμβριο του 2000. Το πραγματοποιηθέν μέγεθος του δείγματος ανήλθε σε 1,137 άτομα και η συλλογή των στοιχείων έγινε με ατομικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.

Πηγή: Κυπριανός Π., Χουμεριανός Μ., (2002), «Αθλητισμός, φίλαθλοι και πάθη. Μια πρώτη ανάγνωση των ερευνών αθλητικής κοινωνιολογίας», στο Χ. Βερναρδάκης (επιμέλεια), Η κοινή γνώμη στην Ελλάδα, VPRC, Έρευνες – Δημοσκοπήσεις, Α. Λιβάνης, Αθήνα, σελ. 201-246.


6) 2001, ALCO, ACTIVE

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Active και πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ALCO με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και δείγμα 600 ανδρών 15-64 ετών, 480 στην Αθήνα και 120 στη Θεσσαλονίκη, την περίοδο 11-12/12/2001.


7) 2003, ALCO, DERBY

Η δημοσκόπηση έλαβε χώρα από την ALCO το 2003 (από 26/4 έως 6/5) με προσωπικές συνεντεύξεις στα σπίτια των ερωτώμενων, με δείγμα 2000 ατόμων (1498 άνδρες και 502 γυναίκες) 15-70 ετών, κατοίκων Λεκανοπεδίου Αττικής, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου, Λάρισας, Καβάλας, Ξάνθης, Ιωαννίνων, Τρικάλων. Δημοσιεύτηκε στη (φιλοπαναθηναϊκή) αθλητική εφημερίδα “Derdy” στις 8/12/2003. Το γκάλοπ αφορούσε αποκλειστικά ομάδες που αγωνίζονταν τότε στην Α’ Εθνική.


8) 2003, ΚΑΠΑ-RESEARCH, ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Η δημοσκόπηση έγινε στις 3/12/2003 από την ΚΑΠΑ-RESEARCH για την εφημερίδα “Αγγελιοφόρος” (δημοσίευση 22/12/2003), αφορούσε την εκλογική περιφέρεια Α’ Θεσσαλονίκης, με δείγμα 791 άνδρες και γυναίκες άνω των 18 ετών, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις.


9) 2004, VPRC, ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη VPRC το χρονικό διάστημα 22/3/2004 έως 13/4/2004 με ατομικές συνεντεύξεις πρόσωπο με πρόσωπο, σε 1,543 άτομα 18 ετών και άνω, στο σύνολο της χώρας και δημοσιεύτηκε στην “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία” στις 23/5/2004.


10) 2004, METRON ANALYSIS, AEK EMPIRE

Η δημοσκόπηση έλαβε χώρα από τη Metron Analysis για λογαριασμό της ΠΑΕ ΑΕΚ από τις 27/9/2004 έως τις 8/10/2004, σε δείγμα 2,001 άτομα, άνδρες & γυναίκες 16 χρονών και άνω, στο σύνολο της χώρας (αντιστοιχία περίπου σε 9,128,000 άτομα). Δημοσιεύτηκε το Φεβρουάριο 2005 στο περιοδικό AEK EMPIRE τεύχος 09.


11) 2006, GPO, ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Η έρευνα έγινε από την εταιρία GPO για λογαριασμό της εφημερίδας “Αγγελιοφόρος της Κυριακής” το τριήμερο 30/1/2006-1/2/2006, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε δείγμα 2,000 ατόμων, ανδρών & γυναικών 18 ετών και άνω, στη Βόρεια Ελλάδα (από τους συμμετέχοντες 33% κάτοικοι Κεντρικής Μακεδονίας, 31.1% Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, 23.3% Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και 12.6% Δυτικής Μακεδονίας).


12) 2006, FOCUS, GOAL

Η έρευνα διεξήχθη από την εταιρία Focus την περίοδο από 23/10/2005 έως 19/2/2006 και τα ευρήματά της δημοσιοποίησε στις 31/5/2006 η αθλητική εφημερίδα Goal. Ο καλυπτόμενος πληθυσμός ήταν άνδρες-γυναίκες 13-70 ετών πανελλαδικά (με βάση την απογραφή του 2001 ο πληθυσμός εκτιμάται στα 6,354,000 άτομα). Το δείγμα ήταν 4,949 άτομα και η μέθοδος διεξαγωγής ήταν με τηλεφωνικές συνεντεύξεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 73% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι υποστηρίζει κάποια ομάδα. Από αυτούς το 76% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ίδια ομάδα σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ, το 16% υποστηρίζει μόνο στο ποδόσφαιρο κάποια ομάδα, το 1% μόνο στο μπάσκετ και το 6% διαφορετική ομάδα σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ! Τα ποσοστά των ομάδων βγήκαν από το 56% του συνολικού δείγματος που υποστηρίζουν την ίδια ομάδα στα δύο δημοφιλή αθλήματα.


13) 2007, TRADELINK, SUPER LEAGUE

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Tradelink Reputation Research & Consultancy για λογαριασμό της Super League και δημοσιεύτηκε το Μάιο 2007. Διεξήχθησαν 1.616 τηλεφωνικές συνεντεύξεις την περίοδο 8/3/2007–15/4/2007. Το δείγμα περιλάμβανε μόνο άνδρες οι οποίοι ενδιαφέρονται για το ποδόσφαιρο και ήταν πανελλαδικό, αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού όσον αφορά τις ηλικιακές ομάδες (18-64 χρονών). Ως προς τις περιοχές, μεγαλύτερη βαρύτητα δόθηκε στις πόλεις όπου διεξάγονταν οι αγώνες της Super League 2006-2007.


14) 2007, SPORT+MARKT, GOAL

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 16 χώρες της Ευρώπης από τη γερμανική εταιρία Sport+Markt το Δεκέμβριο του 2007. Στην Ελλάδα (όπως και στις άλλες χώρες) έγινε τηλεφωνική δημοσκόπηση με δείγμα 600 ατόμων. Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Goal στις 5/3/2008.


15) 2008, METRON ANALYSIS, ΕΞΕΔΡΑ

H δημοσκόπηση έλαβε χώρα το Μάρτιο 2008 από τη Metron Analysis για λογαριασμό της ΠΑΕ ΑΕΛ. Δημοσιεύτηκε στο επίσημο περιοδικό της ομάδας της Λάρισας “The Official” και τα ευρήματά της παρουσίασε και η αθλητική εφημερίδα “Εξέδρα” στις 21/6/2008. Ήταν τηλεφωνικό γκάλοπ σε δείγμα 1,202 ατόμων (άνδρες & γυναίκες άνω των 16 ετών) πανελλαδικά.


16) 2008, GPO, OLE!

Η δημοσκόπηση ήταν τηλεφωνική σε πανελλαδικό δείγμα 1,000 ατόμων (16 ετών και άνω). Πραγματοποιήθηκε στις 11-12/10/2008 από τη GPO για λογαριασμό της free press αθλητικής εφημερίδας “OLE!” και δημοσιεύτηκε στις 17/10/2008.


17) 2008, PALMOS ANALYSIS, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV

Η έρευνα έγινε σε αντιπροσωπευτικό πανελλαδικό δείγμα 764 ατόμων με τηλεφωνικές συνεντεύξεις το χρονικό διάστημα 10–12/10/2008. Πραγματοποιήθηκε από την Palmos Analysis για λογαριασμό της εκπομπής «Το Ντέρμπι του Μεσονυκτίου» της Μακεδονία TV.


18) 2009, SPORT+MARKT

Πηγή: contra.gr


19) 2010, FOCUS, ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η έρευνα έγινε από τη Focus, αφορούσε άνδρες και γυναίκες από 13 έως 70 ετών και η εκτίμηση του καλυπτόμενου πληθυσμού ήταν 6,639,000 άτομα. Περαιτέρω στοιχεία της ταυτότητας της έρευνας δεν είναι γνωστά. Δημοσιεύτηκε στις 25/4/2010 στην εφημερίδα “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία”.


20) 2011, ΙΕΚ ΔΟΜΗ, GOAL

Το αναφερόμενο δείγμα είναι 960 άτομα (827 άνδρες & 133 γυναίκες από ευρύ φάσμα ηλικιών) από το Λεκανοπέδιο. Όμως τα υψηλά ποσοστά των ομάδων της Θεσσαλονίκης υποδηλώνουν προφανώς ότι έγινε λάθος εκ παραδρομής και η δημοσκόπηση δεν αφορούσε μόνο την πρωτεύουσα.


21) 2012, MARC, ΕΘΝΟΣ

Η έρευνα έγινε από τη Marc, ήταν τηλεφωνική σε δείγμα 1,075 ατόμων (αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού 18 ετών και άνω), πανελλαδική κάλυψη, πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 22-24/5/2012 και δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα “Έθνος” στις 3/6/2012.


22) 2012, Public Issue, ΣΚΑΪ

Η δημοσκόπηση έγινε από τη Public Issue σε δείγμα 3,000 ανδρών για λογαριασμό της εκπομπής “Δίκη” του ΣΚΑΪ και δημοσιεύτηκε στις 26/6/2012.


23) 2014, ΠΑΜΑΚ, ΣΚΑΪ

Πρόκειται για γκάλοπ που έγινε από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για λογαριασμό του ΣΚΑΪ με τηλεφωνικές συνεντεύξεις στο σύνολο της επικράτειας το διάστημα 6-7/11/2014 με τη συμμετοχή 1,006 ατόμων και δημοσιεύτηκε στις 11/11/14.


24) 2014, PALMOS ANALYSIS, TVXS.GR

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Palmos Analysis την περίοδο 24-27/11/2014 για λογαριασμό του tvxs.gr και δημοσιεύτηκε στις 30/11/2014. Ήταν πανελλαδική με τηλεφωνικές συνεντεύξεις, με δείγμα 1,010 ανδρών και γυναικών άνω των 18 ετών.


25) 2015, METRON ANALYSIS, SDNA

Η δημοσκόπηση διεξήχθη από τη Metron Analysis για λογαριασμό της ιστοσελίδας SDNA από 18-28/2/2015 και δημοσιεύτηκε στις 17/3/2015. Ήταν πανελλαδική τηλεφωνική έρευνα με δείγμα 1,402 ατόμων 18 χρονών και άνω.


26) ΚΥΠΡΟΣ, 2015, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Η έρευνα, η οποία ήταν τηλεφωνική, πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας τον Ιούνιο του 2015 (τα ευρήματά της παρουσιάστηκαν τον Ιούλιο 2015) σε δείγμα 1996 ατόμων, από τα οποία αναδείχθηκε ότι 962 άτομα (ποσοστό 48,2%) είναι οπαδοί κάποιας κυπριακής ομάδας. Εκτός των άλλων ερωτήσεων, το δείγμα των 962 Κύπριων φιλάθλων (67% άνδρες – 33% γυναίκες, 15 ετών και άνω) ερωτήθηκε σχετικά και με την οπαδική προτίμηση στην Ελλάδα.


Comments are closed.