Τόλη, όλοι σε ραίνουμε με γαρδένιες…

0

…ΣΕ ΤΟΥΤΗ, ΤΗΝ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ , ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΗΝ ΩΡΑ! ΑΔΕΛΦΕ ΜΑΣ-«ΑΛΗΤΗ»- ΠΟΥΛΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΕΝΙΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙΣ ΠΟΤΕ ΑΠΟ Τ΄ΟΝΕΙΡΟ ΜΑΣ!

Ωδή από τον Φρίξο Κώνστα, στον ΄Ελληνα «Χούλιο Ιγκλέσιας»!

@@@ ΣΑΒΒΑΤΟ 19-721, + της Μακρίνης αδελφής και του Μ.Βασιλείου, Θεοδώρου Σαββαϊτου – Το 1780 σκοτώνονται, από τους Τούρκους, κατά την πολιορκία της Κοστανίτσας, ο Κωνσταντίνος Κολοκοτρώνης και ο Παναγιώτης Βενετζιανάκης.

@@@ ΚΟΡΟΝΑ(ιός): Τα νέα κρούσματα κάτω από τα 2.000, οι διασωληνωμένοι 123, θάνατοι 8… Τα δελτία ειδήσεων, κυρίως από τα τηλεοπτικά Κανάλια, διατήρησαν το θέμα-μέγα πρόβλημα στην κορυφή, αλλά απηχώντας την καθολική συγκίνηση, τοποθέτησαν στο ίδιο ύψος τον θάνατο του 81χρονου θρύλου του πενταγράμμου, ΤΟΛΗ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ, που είχε μεταφερθεί, από τον Μάϊο, στην Αθήνα από την Κέρκυρα, στο νοσοκομείο της Αεροπορίας , για να σβήσει το μαγικό κελάϊδημα του, κατά την ιατρική ανακοίνωση , από «ανακοπή καρδιάς». Στο προσκεφάλι του, ως την τελευταία ώρα, η 4η κατά σειρά σύζυγος του ΄Αντζελα Γκερέκου (μετά τις Στρατηγού, Μαρινέλα, Τζούλιας Παπαδημητρίου) και η κόρη τους, Μαρία.

@@@ ΑΥΤΗ την Τετάρτη, στο Α΄Νεκροταφείο, το «ΑΝΤΙΟ» του τραγουδιστή θρύλου, που μεσουράνησε την δεκαετία του ΄80, αλλά παρέμεινε διαχρονικός ως και σήμερα, με «υπογεγραμμένο από τον Θεό» το «συμβόλαιο τους», ότι « το καλλιτεχνικό πέρασμα του «θα είναι ζωντανό», θα υπάρχει επ΄άπειρον». Το «φευγιό» του προκάλεσε βαθιά θλίψη, είχε αντίκτυπο σε όλη την ελληνική κοινωνία. Ακόμη και στο τεράστιο, παντοδύναμο, τμήμα της κοινωνίας, το δικό μας, το Αθλητικό. Γι΄ αυτό και το σημερινό κείμενο μας, στο «ΑΕΚ Live», δεν δίνει προτεραιότητα στο γεγονός της τρίτης επιστροφής του ΟΓΚΝΙΕΝ ΒΡΑΝΙΕΣ στα Σπάτα, την προπόνηση του και πως τέθηκε στην διάθεση του Βλάνταν Μιλόγεβιτς, για το δύσκολό ευρωπαϊκό ματς της Πέμπτης, στο Σεράγεβο, με την Βελέζ του Μόσταρ. Ό,τι ζήτησαν και ο Σέρχιο Αραούχο και ο Λε Ταλέκ…

• ΕΠΙΣΗΣ δεν δώσαμε προτεραιότητα στο αποτέλεσμα της κλήρωσης στη Νιόν, όπου η ΑΕΚ, αν περάσει την «γενέτειρα» του Ντούσαν Μπάγεβιτς, θα μονομαχήσει με την σουηδική ΄Ελφσμπουργκ ή την Μιλεμί Οχέϊ της Μολδαβίας (8 Αυγούστου εκτός, 12 στο οακά). Αχρείο και καταγέλαστο, πως ενώ η ΑΕΚ «κληρώθηκε» (=ορίστηκε πάλι;) από την Ου(ε)φ(α) να δώσει σκληρά μας, έβαλε τους Οσφπ, Παόκ κι ΄Αρη να κάνουν … «Μπακογιάννιους μεγάλους περιπάτους» στον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη…

• ΟΥΤΕ ασχολούμαστε με την παραχώρηση(ως δανεικός) του Χνίντ σε κάποια Αλ Σαλίγια, στο Κατάρ ή και με κάποια άλλα «πραματάκια», ένα από τα οποία και το εντελώς αδιάφορο σε μας (= αδιαπραγμάτευτα φιλοελληνομπασκετικοί), αν η Μπακς κάνουν το 4-2 νίκες επί των Σανς και ο συστηματικά απών από την Εθνική μας( =εξ ου και ο αποκλεισμός κατά τπο προλυμπιακό στον Καναδά) πολυεκατομμυριούχος πλέον Γιάννης Αντεντοκούμπο φορέσει (πρωϊνό της Πέμπτης) το πρώτο ΝΒΑ-δακτυλίδι του. Εδώ «πετσοκομματιάστηκε» η ΑΕΚ μας (με ban και «κοπάνες» Ραγκαβόπουλου, Μωραϊτη, Τολιόπουλου, Μεϊκόν, Μορέϊρα κ.ά.) και θα κάτσουμε να σκάσουμε, για το ποιός θα αναδεχθεί πρωταθλητής στο 100% ατζεντοεξαρτόμενο και τηλεοϋποδουλωμένο ΝΒΑ;

@@@ ΑΣ ΠΑΜΕ στα περί ΤΟΛΗ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ, για τον οποίο ο πρωθυπουργός χρησιμοποίησε το «Ανεπανάληπτος», τον τίτλο ενός από τα τραγούδια της «χρυσής παρακαταθήκης», που άφησε ο γεννημένος στον Πειραιά και «ερυθρόλευκος» πιστός, κατά πως δήλωνε σε συνεντεύξεις, που του έπαιρνε, για λογαριασμό του «Φωτός», ο αξέχαστος Νίκος Καρελάς. ΄Ενας δε συνάδελφος του, μάλλον με λιγότερα χρόνια στους ώμους του, ο Γερολυμάτος, σε δηλώσεις του λίγο μετά την κυκλοφορία της δυσάρεστης είδησης, αποκάλεσε τον Τόλη «Ο ΄Ελληνας ΄Ελβις Πρίσλεϋ»…

• ΚΙ ΕΜΕΙΣ, προσωπικά , λάτρεις, άμεσα του Βοσκόπουλου, έμμεσα του «βασιλιά του ροκ εντ ρολ». ΟΜΩΣ, αν πρέπει με κάποιον ξένο «μύθο» να τον παρομοιάσουμε, θα επιλέγαμε το «Ο ΄Ελληνας ΧΟΥΛΙΟ ΙΓΚΛΕΣΙΑΣ». Λόγω ρομαντικής γκάμας. Λόγω του έρωτα, που σημάδευε με τα βέλη του , προς κάθε νότα , από το «πεντάγραμμα» του. Λόγω μετάλλου φωνής,το οποίο οι στιχουργοί του (ένας από τους οποίους ο δικός μας , ομέγιστος ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ), με θείες εμνεύσεις «ξετρύπωναν» από τα έγκατα του ήλιου και του φεγγαριού!

@@@ ΕΙΧΑΜΕ την τύχη να υπάρξουμε στην εποχή, που ο ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ, άλλοτε «ανέτειλε κατά τα Δειλινά», άλλοτε «η Φαντασία του «μας ταξίδευε» ως το «Πριν να χαθεί το όνειρο του» και ως «Στο φεγγάρι εκεί πάνω, θέε μου»! Τύχη, γιατί οικογενειακοί ή επαγγελματικοί φίλοι ήθελαν την παρέα μας. Ανταποκρινόμασταν φυσικά, όπως το ίδιο συνέβαινε με τις «θεϊκές βραδιές» της Μαρινέλας, της Βίκης Μοσχολιού, της Χαρούλας Αλεξίου ή με τους «υμνοεπικούς» Στράτο Διονυσίου , Πάνο Γαβαλά , Δημήτρη Μητροπάνο (τους είπαμε όλους; αν και που να χωρέσει μέσα στις λίγες γραμμές τούτης εδώ της πρότασης, το κατά την προτίμηση μας, το γούστο μας , το κέφι μας, την απόλαυση, την ηδονή μας, το επίγειο , σχεδόν «δωδεκάθεο» της Φιλελλήνων, της παραλίας, της Αμερικής;)!

 

@@@ ΑΞΕΧΑΣΤΕΣ φορές (= αν είχαμε προβλέψει, ότι ο Τόλης θα έφευγε 19-7-21, Σάββατο, ενώ πλησιάζει η μέρα των γενεθλίων του, «θα τις είχαμε μετρημένες» ) ήμασταν στο ίδιο τραπέζι του Θόδωρου και της κουμπάρας μας, Ειρήνης, Νικολαϊδη ή του Σταμάτη και της Λούλας Παπασταματίου(ζητούσε το «Γαρδένια»), με την θυγατέρα τους τη Ρίτα…Πόσες φορές έχουμε ακούσει «δια ζώσης», το «Αγωνία» (= ο σπόρος που γέννησε τον πλάτανο!), το «Πριν χαθεί το όμνειρο μου», το «Στο φεγγάρι πάνω θεέ μου», το «Δεν με νοιάζει», το «Εκείνη», το «του χωρισμού η ώρα», το «Λάθος δρόμο πήραμε καρδιά», το «Αδέλφια μου αλήτες πουλιά», το «Ξανθή, αγαπημένη Παναγιά», το, το, το… εκατοντάδες, χιλιάδες, άλλα, με τα οποία και δοξάστηκαν και πλούτισαν τόσοι και τόσοι συνεργάτες του Τόλη…Ενώ ,ακόμη, «και πολλοί άλλοι» με το να προσπαθούν «την μίμηση» της «νεκταρομέλιτης» φωνής του, έκαναν καριέρα, «έφαγαν καρβέλια ψωμί»(= ορισμένοι, ευτυχώς, τα αναγνώρισαν και δεν παρέλειψαν σε ειδικές εκπομπές, όπως του Σπύρου Παπαδόπουλου ή της Ναταλίας Δραγούμη να τον ευχαριστήσουν)!

@@@ ΑΠΟ την παραγοντική οικογένεια της ΑΕΚ, δύο ήταν εκείνοι , σύμφωνα με τις δικές μας γνώσεις (έστω μάλλον περιορισμένες, μια και δεν συχνάζαμε στους «ναούς», που λειτουργούσαν ο Βοσκόπουλος και οι άλλοι, όμως που «δεν τους αποχωριζόμασταν» και στο ραδιοφωνάκι του γραφείου ή του αυτοκινήτου μας, όταν το επέτρεπαν οι ποδοσφαιρικές μεταδόσεις του Μιλτιάδη Παναγιωτόπουλου, του Βασίλη Γεωργίου (= που τον βλέπετε στην φωτό , μαζί με τον Ανδρέα Παπαεμμανουήλ, και τους Βοσκόπουλο, Διονυσίου, Παπασταματίου) ΗΤΑΝ ο Χρυσοβιτσιάνος και ο Σταμάτης.

 

• ΓΙ΄ΑΥΤΟΥΣ ο «μύθος», ότι ο τότε αρχηγός του ποδοσφαιρικού τμήματος (επί ημερών Ανδρέα Ζαφειρόπουλου) πήγαινε σχεδόν «κάθε βράδυ» στο κέντρο, που τραγουδούσε ο Τόλης. Τηλεφωνούσε συγκεκριμένη ώρα, από το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα, και του κρατούσαν τραπέζι «στην βιτρίνα». Είχε κλείσει ακόμη και το βράδυ, που έφυγε από την ταβέρνα στο Λαγονήσι (εκεί νοίκιαζε τότε ο «Ζίτα Ελλάς», όπως τον είχε «βαφτίσει» ο ιστορικός «Δ») και πήγε στη Βόρειο Ελλάδα, για «να πάρει μέσα από την αγκαλιά του Βαρδινογιάννη», τον Γιάννη Δύντσικο!…

• Ο ΕΤΕΡΟΣ «παθιασμένος φαν» του Τόλη ανάγκαζε το είδωλο του να του φωνάζει, από το πάλκο «Ε, ΣΤΑΜΑΤΗ, ΗΡΕΜΑ»! Γιατί δεν υπήρεχε περίπτωση, ο Βοσκόπουλος να ήταν στην σκηνή και ο Παπασταματίου να μη του πετούσε αμέτρητα καλαθάκια με τριαντάφυλλα και γαρδένιες, να μη αναποδογύριζε τελικά το τραπέζι! Αλληλολατρευόντουσαν, με τον λαοφιλή ερμηνευτή να σέβεται (και την σύζυγο του, Λούλα) και σε καμία περίπτωση «να τον βλέπει μόνο ως πελάτη» (όπως π.χ. συνέβαινε, όταν στους σούπερ φανατικούς θαυμαστές- και πελάτες του- ήταν ο Γιώργος Βαρδινογιάννης και οι Λάτσηδες)!

• ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ολόκληρη, ο Σταμάτης (κι αυτός έφορος ποδοσφαίρου, με πιο χαρακτηριστικά διαστήματα θητείας του επί Μπράνκο Στάνκοβιτς και προεδρίας Μάκη Χατζηχαραλάμπους- απίστευτα «σφιχτού» περί τα οικονομικά, το άκρον άωτον του Παπασταματίου, που τον παρατηρούσε και τον νουθετούσε, σαν αδελφός του, αλλά σιγά, ότι θα τον άκουγε ο Σαφραμπολίτης – που ήταν τότε στο επιχειρηματικό ζενίθ , ως καταστηματάρχης ηλεκτρικών συσκευών, στην περιοχή της Νέας Ιωνίας). «Ιστορία ολόκληρη» ο καλοκάγαθος, απλός, λαϊκός; (με την καλή σημασία) τύπος, ο πάντοτε χαμογελαστός Σταμάτης, που «πέρασε μια ξεχωριστή ζωή του»- στον προθάλαμο του δικού του παραδείσου- στο «τραπέζι πίστα», όπου τραγουδούσε «ο Τόλαρος του»! ΔΕΝ θεωρήσαμε σκόπιμο να αναζητήσουμε την πληροφόρηση για το τί δώρο έκανε ο Σταμάτης, κατά τους 4 γάμους του ειδώλου, όπου κουμπάρος στον τελευταίο ( Βοσκόπουλος- Γκερέκου) ήταν ο Τέρενς Κουίκ (= πρώην αθλητικός συντάκτης, μετά πολιτικός, από τις συμπάθειες του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή, πολιτικού, ως και υφυπουργού Εξωτερικών, αρμόδιου για τους ξενιτεμένους ΄Ελληνες- στην κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα- Πάνου Καμμένου).

@@@ Ο ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ έχει τραγουδήσει στα κέντρα δύο πρώην προέδρων της ΑΕΚ. Στο καλοκαιρινό «Μαρακές» στο Καλακάκι και στο χειμερινό «Μοκάμπο», στο Σύνταγμα, με ιδιοκτήτη τον Μάκη Ψωμιάδη. Και στα «Δειλινά» του Στράτου Γιδόπουλου.

• ΑΠΟ απόλυτα έγκυρο ρεπορτάζ (…κι οπωσδήποτε όχι με πηγή την καθ΄ολα σπουδαία Κυρία, ΄Αντζελα Γκερέκου , που κάποτε της είχαμε πάρει, από το τηλέφωνο, συνέντευξη, για το «Α-Ω», στο «Φως», με αφορμή την παρουσία της στο γήπεδο της Κέρκυρας, σε αγώνα πρωταθλήματος, με πρόεδρο τον Σπύρο Καλογιάννη), συλλέξαμε τα εξής ενδιαφέροντα περί τον Τόλη Βοσκόπουλο:

• ΠΑΡΑ πολύ εκφραστική συνήθεια του: Να πλένει τα χέρια με οινόπνευμα , σχεδόν κάθε φορά, που χαιρετούσε ένα άτομο, που το πρωτοσυναντούσε!

• ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ησυχαστήριο του οι «καμπάνες» στην Γλυφάδα ή στον Αστέρα Βουλιαγμένης, εννοείται όσο έμενε – κι εργαζόταν – στην Αθήνα.

• ΑΠΕΙΡΕΣ αληθινές ιστορίες, από επισκέψεις θαυμαστριών του, στο καμαρίνι, μετά το τέλος των παραστάσεων. Χαρακτηριστική μια φορά, που μπήκαν τρία κορίτσια και στην θέα του η μία λιποθύμησε και κατά την έκφραση «έπεσε ξερή» στο πάτωμα.

• ΤΕΡΑΣ πειθαρχημένης, προγραμματισμένης, συνεπέστατης, ακούραστης εργασίας. Ξεκινώντας από τις «δοκιμές», όπου πάντοτε τις ήθελες «στο τέλειο» «στο άψογο».Με προσήλωση των πάντων πιο πολύ και πιο αυστηρά ακόμη κι από την παράσταση ενώπιον του κοινού. Η τήρηση των κανόνων ως και την τελευταία λεπτομέρεια. Με τον ίδιο να δίνει πρώτος το παράδειγμα, οπότε , αν κάτι «παρεξέκλινε» π.χ. από μέλος της ορχήστρας, αρκούσε το να γύριζε προς τα πίσω και «με το βλέμμα του» …σαν «να σκότωνε», χωρίς να κατέφευγε στην παραμικρή λεκτική παρατήρηση.

• ΣΤΑ «ΜΥΣΤΙΚΑ» της εμφάνισης του, ότι βγαίνοντας προς την σκηνή τα μεγάφωνα μετέδιδαν την μουσική «δυναμωμένη στο διπλάσιο από το φυσιολογικό»! Πήγαινε πάντοτε στην μια γωνία (συνήθως την αριστερή). Ξεκινούσε κλίνοντας προς το κάντρο κι έφτανε στην άλλη άκρη, αφού ένας από τους κανόνες του ήταν το χειροφίλημα σε κυρίες, που καθόντουσαν στα πρώτα τραπέζια! Με την κίνηση αυτή τόνιζε την ρομαντική ατμόσφαιρα, που ήταν στο πρόγραμμα της α΄εμφάνισης του (ποδοσφαιρικά= «α΄ημίχρονο»)…Κι όταν έφτανε από τη μία στην άλλη άκρη, τραγουδώντας εννοείται, τερματιζόταν το α΄μέρος. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ το «β΄ημίχρονο». Στο οποίο «έβαζε φωτιά στην πίστα», με το είδος των ελαφρολαϊκών κι όχι μόνο τραγουδιών του! Το β΄μέρος του προγράμματος του – που το κατάρτιζαν αυτός και οι συνεργάτες του- ήταν η ολοκλήρωση, η επιτομή, της αποθέωσης του!

• ΠΟΤΕ δεν καταπιανόταν με το οικονομικό. Δεν αναφερόταν αυτός στο χρηματικό, κατά την διαδικασία των συνεννοήσεων, για την συνεργασία, για το συμβόλαιο. Είχε τον απόλυτα έμπιστο άνθρωπο του γι΄αυτό τον τομέα.

• ΜΕΓΑ χάρισμα του, ότι «ήξερε να πουλάει την τέχνη, την αξία, το επάγγελμα του». ΄Ηταν εκ των προτέρων βέβαιος, πως θα μαγνήτιζε το κοινό, πως θα είχε ανταπόκριση, η αίθουσα θα γέμιζε, μαζί με αυτόν «θα κέρδιζαν και οι περί αυτόν»! Ιδιοφυϊα καλλιτεχνική κι εμπορική. «Φοβερός» επαγγελματίας. ΄Εμπαινε σε υπόγειο μαγαζί και «το εκτίνασσε» στην οροφή. Πήγαινε στο «ρετιρέ» και το ανέβαζε στα ουράνια.

• ΕΠΙΓΡΑΦΗ του από νέον , στην μαρκίζα: ΚΑΙ ΤΖΕΝΤΕΛΜΑΝ!

• ΜΕ ΤΟ «άρωμα» του «ΝΑ ΜΕΘΑΕΙ» το γυναικείο φύλλο! Ακόμη κι αν πρόκειται (για να μη το παραλείψουμε κι έχουμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας … «ΕΚΕΙ ΠΑΝΩ») για … «ΞΑΝΘΗ, ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ , ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΟΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ»!

Φρίξος Κώνστας


Comments are closed.